SMINK TIPS!

Tjena bloggen! Hur mår alla våra underbara läsare? Själv mår jag inte så bra, har världens ångest över plugget! Jag har så jävla mycket och så lite tid.. Men aja nu ska jag i alla fall komma till saken! Jag var inne på en blogg och såg ett smink tips, den här tjejen visade hur hon sminkade sig! Riktigt fint måste jag säga.


"Jag börjar med att markera hela ögat med en fetare kajalpenna. Både "innanför" ögonlocket och utanpå, så nära fransarna så att det inte syns något vitt/ljust av hyn mellan fransarna. Sedan suddar jag ut kajalen så att den inte är så skarp."

"Nu är det dags att lägga ögonskuggan. Jag väljer att ha en brun/svart sotning så jag lägger först den ljusa skuggan närmast ögonvrån och sedan en mörkare brun på andra sidan. Jag går inte mycket längre över globlinjen."

"Sedan har jag på en svart skugga på samma ställe och jag hade den mörkbruna, men jobbar extra noga närmast fransarna och längst bort på ögats slut. Jag markerar globlinjen extra för att få en mer intensiv look, och sedan avslutar jag med lite svart under ögat."
"Sedan målar jag på en svart linje närmast ögonfransarna på ögonlocket med en "dipliner" eller eyeliner som det också heter. Min är svart."

"Nu är jag klar med skuggorna, så då är det dags att fixa brynen. Jag har en ögonbrynspensel som jag lätt duttar på en mörkbrun skugga och så markerar jag i ögonbrynens färg lite grann. Jag använder alltså ingen ögonbrynspenna."

"På mascara och sedan är det klart! :)"


Visst blev det fint? Jag önskar att jag kunde sminka så :/
Allt är taget från hennes blogg, http://ellinorak.blogg.se/

/ Bibbi


Kommentarer
Postat av: miinäl

d skit fint ju:)

2010-03-09 @ 19:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0