min dag

Hejsan bloggen!
Det var ett tag sen jag skrev. Har verkligen haft fullt upp =)
Idag missade jag de två första lektionerna =(
Vi har en så kallad 5 minute rule. Och det innebär att vi får inte komma mer än 5 minuter sent, vi blir inte insläppta...
Jag började kl 9.45. och jag var framme vid skolan. 9.57 ca. Jag blev inte insläppt, jag var tvungen att leta upp Mr.Taylor för att få permission to attend the class... så här såg vårt samtal ut...

Jag - Hey Mr.Taylor
Mr - Hey, can I help you?
Jag- Yes, i'm late for class, and I need a permission from you.
Mr - When did your class start?
Jag - 9.45
Mr - Why are you late? Här gav han mig största DÖDS blicken..
Jag - I missed the train
Mr - Why did you miss the train?
Jag - I didnt go fast enough from home..
Mr - what made you go so late
Jag - Because I did my hair and makeup
*Här började han små flina*
Mr. Well i'm sorry but I cant let u attend the class and i will give you absent..
Jag - okey.. (jag vart helt förkrossad vid det här tillfället..)
Mr - but your hair looks nice and i appreciate your honesty..
Jag- okey, thank you..

Jag blev aldrig insläppt på den lektionen, och satt typ utanför helt för mig själv =(
hahah lonley..Men så går det till. Sedan under dagen träffade jag på honom igen. och då sa han. "dont be late tomorrow".. haha ååååååh, jag kommer ihåg när man gick på högstadiet.
HÖGSTADIET = INGA BESKYMMER!

Ajaa. har inte så mkt mer att säga. Jsg kom i tid på resten av lektionerna idag.. haha..

Kan även bjuda på en bild som togs i sommar.
OBS!!! VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!!


Så här kan det gå till om man solar för länge..
det var 45 grader och jag solade 5 timmar...
REKOMENDERAR DET VERKLIGEN INTE! det är jätte viktigt med solkräm =)

puss / BIBBI


Kommentarer
Postat av: Pelle

Jag är inte hundra, men jag skulle tro att man inte har rätt att stänga ute elever från lektioner på gymnasiet. I grundskolan får du det inte, det är OK att be en elev som stör att "gå ut" i 5min men sen måste man släppa in eleven igen. Visst det är irriterande med elever som tror att man har "drop in" och stör inledning/genomgång i början av en lektion. När genomgången är slut så ska man släppa in elever, kolla gärna upp det här.

2009-09-29 @ 21:19:46
Postat av: Anonym

omg..!!! titta pårej!!!

2009-10-02 @ 15:24:17
Postat av: Anonym

fölåt men du ser heelt hemsk ut

2009-10-25 @ 17:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0